برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های واگیر؛

تزریق ۲۹۲ هزار دُز واکسن به کودکان همدانی انجام شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۹۲ هزار دُز واکسن برای پیشگیری از ابتلای کودکان زیر ۲سال به بیماری‌های واگیر تزریق شده است.

دکتر فاطمه ترکمان اسدی گفت: کودکان بر اساس شیوه نامه‌های بهداشتی باید در بدو تولد، ۲ ماهگی، چهار ماهگی، ۶ ماهگی یک سالگی و ۱۸ ماهگی در مجموع طی ۶ مرحله این واکسن را تزریق کنند.

او گفت: کودکانی که این واکسن‌های روتین کشوری را تزریق می‌کنند در برابر بیماری‌های واگیر نظیر دیفتری، سیاه سرفه، کزاز، فلج اطفال، سرخک، سرخجه، اوریون، هموفیلوس آنفلوانزا، سل و هپاتیت B ایمن می‌شوند.

رئیس مرکز بهداشت استان همدان گفت: در صورتی که کودکان در دریافت هر کدام از نوبت‌های واکسن دچار تاخیر شدند به طور حتم باید برای تکمیل واکسیناسیون به واحد‌های بهداشتی مراجعه کنند چرا که که بی توجهی به این مساله ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر، سخت شدن فرایند درمان شده و در مواقعی مرگ کودک را رقم می‌زند.


ترکمان اسدی گفت: با اجرای برنامه واکسیناسیون همگانی در جهان، شیوع بسیاری از بیماری‌های خطرناک در میان شیرخواران، کودکان و بالغین کاهش محسوسی یافته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: به دنبال واکسیناسیون، شیوع بیماری‌هایی مانند دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک و فلج کودکان با موفقیت کنترل شد و در بسیاری از کشور‌ها به حداقل ممکن رسید یا بیماری مرگبار آبله با واکسیناسیون همگانی و پیگیری جهانی ریشه کن شده است.

او گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳۳۴ هزار و ۴۰۰ دز واکسن در واحد‌های بهداشتی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی همدان تزریق شده است که ۲۹۲ هزار دز از این تعداد برای کودکان زیر ۲ سال بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار